星期四, 12月 18, 2014

無謂浪費


  送貨到中西區名校,一早六點半拿著兩箱貨排隊等巴士,前面排著兩母子,個仔看似已經十四五歲,唔係中四就係中三,但個阿媽一面排一面教訓個仔。
  「衰仔,都叫咗你唔好浪費時間,人生苦短,光陰寶貴,你要睇書嘅話我買畀你睇,睇書一定要睇英文書,唔好睇中文書,睇埋啲咁嘅中文簡直浪費時間。」
  個仔鍾意睇中文書都唔得?無理由吖。
  「中文明明係直排,如今變晒橫排,本來係電腦都算啦,話晒電腦係鬼佬發明,但係出書無理由變晒橫排,咁樣係咪叫我哋忘記中文本來就係直排?咁樣即係去中國化呀,阿仔,你明唔明?」
  個仔略為點頭,好似認同個阿媽咁講。
  「本來百花齊放,橫排直排都無所謂,有人出版橫排有人出版直排,只要係好書橫直都可以一睇,但係果班已經上咗岸嘅高級知識份子,佢自己攞晒外國護照,但口口聲聲叫我哋愛國,仲要出版咁嘅書,都唔知係咪害人。」
  「阿媽,唔好咁講,可能佢哋都係受害者……」
  「這個不是理由,你可能係受害者,同時你應該指出錯處,無理由任得佢繼續錯,除非你同流合汙,使自己變成幫兇,唔該睇睇第八頁這兩句點寫,讀畀我聽。」
  個阿仔於是讀:「只是我的感情都給了別人。給了那些殘障孩子。我不是一個寡情的人,」
  「你讀乜?兩行完全調轉再讀一次。」
  個仔再讀:「我不是一個寡情的人,只是我的感情都給了別人。給了那些殘障孩子。」
  「咁先啱嘛。」
  「中文直排唔係由右至左嗎?」
  「所以我叫你不要睇中文書,尤其這間出版,誤人子弟……」
  好在這時巴士來到,匆匆搬貨上車,躲在樓下輪椅位,再聽不到兩母子的對話。回到公司,找來這本書一看,的確與別不同,中文直排可以由左至右,以為和英文一樣,如此去中國化,深感那個母親說得有道理,今天的中文書特別係簡體字橫排真的不看也罷,無謂浪費寶貴時間。

沒有留言: